hansepansan.blogg.se

All you need is WIFI and a dream 💖

Skador

GOD MORGON! 
Till och med jag är vaken såhär tidigt. Den här snön får mig att vilja gå i ide.... Allt i kroppen gör ont såfort det blir såhär kallt. Jag har känningar lite här och där och när det är kallt gör känningarna ont under träning. Hade det däremot varit sommar nu så hade jag inte kännt av detta alls eftersom värmen gör så mycket. Jag är inget jättestort fan av att värma upp heller så kan ju vara det att jag aldrig är tillräckligt varm när jag börjar träna också.
En annan sak som jag har tänkt på är min rygg. Min tränare frågade mig om jag har några ryggproblem och då fick jag faktiskt svara ja, det har jag, även om det inte är så mycket till rygg att ha ont i (den är väldigt kort!). MEN då kom jag på det att jag alltid har haft en bra rygg fram tills i somras då jag slutade med hästarna då fick jag ischias och ont i mina fascettleder och allt möjligt. Jag har fortfarande ischias till och från och jag är helt övertygad om att det beror på att jag tränar för lite (stabiliserande som vid ridning t.ex.). Även den konstanta belastningen på kroppen som det innebär att ha häst tror jag är nyttig för du får en grundstark och frisk kropp. Vi är gjorda för belastning så är det bara. Med det sagt måste jag börja röra på mig!
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: