hansepansan.blogg.se

All you need is WIFI and a dream 💖

Ryckpers!

God förmiddag!
 
Det här fina vädret vill visst inte ta slut. Och jag strålar ikapp med solen av flera anledningar. Jag stod på vpgen imorse och den visade 67,3 vilket är nästan ett kilo minus gårdagens vikt! Min hårda diet ger resultat. Jag har skippat allt vad socker och mjöl heter. Nu är det bara "nyttig" mat och dessutom en eller två powerwalks om dagen plus en och annan simtur per vecka utöver mina lyftarpass. Nu är det bara två kilo kvar till min målvikt. Om det fortsätter såhär kommer det gå hur lätt som helst!
 
Jag tränade ett ryckpass igår; ryck, ryckdrag från bockar, hacklift, bänkpress med paus/ utan brygga, styrkevändningar och mage. Jag tyckte tekniken var lite lurig i början av rycken men det handlade mest om att jag slarvade lite. 40, 45 var "papper" som min tränare brukar säga så det var bara att slänga på 50kg som jag aldrig har klarat innan. Jag drock till och där satt den, 50kg i ryck, nytt pers!
Jag ahr väntat på det rycket en mnad nu så det satt så fint. Ryckdragen efteråt var "papper" dem med, kunde tom gå upp på 70kg i ryckdrag. Idag är det stöt som står på schemat. Updatering från det passet kommer senare.
 
 
 
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: