hansepansan.blogg.se

All you need is WIFI and a dream 💖

Mycket bra träningspass!

Måndagen är snart slut, i alla fall för min del. Är precis hemkommen från Kungsbacka där jag har varit på informationsmöte angående min nya lägenhet som är under byggnation hela 2014 och en bit in på 2015. Vi har i vår bostadsrättförening fått riktigt bra standard på lägenheterna och bra avtal vilket är jättebra för alla oss investerare! 
 
Innan mötet var jag på träningen, jag kom dit redan fem i tre vilket aldrig händer. Lokalen var i princip tom och jag kunde träna ostört. Idag hade jag max ryck och stöt samt ettor i knäböj fram. Började med ryck; simulerade ingångsvikten 45kg, därefter 48kg och sedan 50kg som är tangerat pers. Det lyftet var det mest explosiva och tekniskt korrekta lyftet jag någonsin gjort! 52kg åkte på stången och då blev det kortslutning i hjärnan. Inget nytt ryckpers för mig idag.
 
Jag tog en liten paus innan stötarna för att efterlikna tävlingssituationen. Värmde på 45kg, 50kg och 55kg. Tog 60kg lätt som en plätt. Därefter 63kg också det lätt. Lade på 64kg för att få till ett pers men strulade till första frivändningen. I andra försöket satt även det lyftet. Nytt pers i stöt för min del, 64kg!
 
Första tävlingen i Gamlestan, nästa tävling är DM i Mariestad nu på lördag.
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: