hansepansan.blogg.se

All you need is WIFI and a dream 💖

Kung fu!

Då har en hel vecka gått utan att jag har dykt in här. Ok, vad har hänt?
Hela veckan har bestått av utbildning i kung fu, nej, green belt. En kurs där man med hjälp av six sigma kan anvgöra hur väl ens process håller sig ur ett kvalitetsperspektiv. Väldigt intressant må jag säga. I detta ingår också att använda en DMAIC struktur för att vara säker på att de projekt man utför verkligen blir korrekt och att man håller sig till grundproblemet utan att sväva iväg. Väldigt bra!
Vi hann med lite mer än bara utbildning nämligen rundvandring och afterwork. Vi hamnade på Incontro i torsdags och blev kvar där fram till midnatt vilket syntes på en del av oss på fredagens avslutande lektion, haha! Igår kom jag hem till min lägenhet 16.00. Jag ställde allting i hallen, gick och la mig ovanpå täcket på sängen och vaknade lördag morgon 06:30. Kung fu tar verkligen knäcken på en!
Nu är det en fullspäckad helg innan jag tar min packning och tillfälligt flyttar till Olofström för att lära mig allt om Lean! Dammsugare, tvättmaskin och resväska here I come!
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: