hansepansan.blogg.se

All you need is WIFI and a dream 💖

Smartbak

Goddag! Den här dagen har varit befriande på ett sätt. Jag känner viss frustration men har lärt mig hantera och kanalisera den . Varje morgon börjar jag med fem minuters mindfulness, inget mer snoozande utan ett trevligt och värdigt uppvaknande. Det sägs att man måste genomföra en rutin 21 dagar i rad för att det skall bli en vana. Det tror jag väldigt mycket på. Tänk själv hur lång tid det faktiskt tar innan en ny vana sitter i ryggmärgen. Men ändå häftigt att det endast tar tre veckor av ditt liv att skaffa dig bättre och sundare vanor! Jag har precis läst ut boken Munken som sålde sin Ferrari och kanske är lite inspirerad av den i skrivande stund... Jag arbetade en kort dag idag, endast 06-14:30 så när jag kom hem tog jag en lång promenad och passade på att gosa med någon av grannarnas katt som är så kelen. Han kommer alltid framspringandes och mjauar högt. Sen sitter han i mitt knä och kurrar när jag kliar han bakom öronen. Så gosig! Himlen var väldigt fin ikväll och jag var tvungen att föreviga den. Hur ofta stannar man upp och njuter av det man har? Ekonomisk trygghet, ett socialt nätverk, vänner man älskar och ett fantastiskt fint land. När jag hade hästar och katter var det väldigt sällan som jag bara borrade in näsan i pälsen och andades. Varför gjorde jag inte det? Varför tänkte jag på geggiga strykkappor under skogsritten en oktobereftermiddag istället för att njuta av 700kg horsepower och en färgsprakande höstskog? Hur kommer det sig att nu när jag har all tid i världen att andas så kan jag inte det? För det finns ingenting att andas för? Livet är bra märkligt och perspektiv kan man inte få för många av. Lång filosofisk utläggning från en tjej sittandes vid köksbordet med gräshoppa te, kex och ost med tända ljus och spellistan "Fina låtar" på i bakgrunden medan två satser bulldeg jäser. Jag har sjukt smarta idéer på hur man kan jäsa degarna... återkommer snart.
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: