hansepansan.blogg.se

All you need is WIFI and a dream 💖

Framgångar

Jantelagen bortser jag ifrån i detta inlägg. Det är jäkligt viktigt att ge sig själv en klapp på axeln ibland och njuta av de frukter man får skörda efter en lång period av riktigt hårt slit som inneburit både med och motgångar. De senaste veckorna känns det som att jag fått rejält med avkastning och det ger så mycket bränsle och glädje till att fortsätta kämpa, ett kvitto på att det jag gör är rätt. Det började egentligen med ett par kommentarer som överrensstämde med det mål jag har som ledare. "Jag skall alltid vara ute bland mina medarbetare, ta mig tid och coacha för att höja kompetensen hos alla." Som ett brev på posten kommer positiv feedback inför ledningen från en av mina anställda. Nästan så att jag fällde en tår. Tacka och ta till dig säger jag till mig själv då. Nästa medvind var egentligen när jag blev intervjuad i Volvos interna "månadsbrev" ett brev som går ut till hela Volvo cars organisation. Där förklarar jag vad vi har tagit för lärdomar av tidigare projekt och hur vi har arbetat för att bli ett starkt team med hög kompetens. Mailboxen har fyllts av positiv feedback och jag har blivit stoppad av flera personer som har haft positiva ord kring detta. Direkt därefter fick jag även skörda frukten av ett nytt samarbete med en organisation som ligger vägg i vägg med den verksamhet som jag arbetar i. Ett tvärfunktionellt samarbete som höjdes till skyarna på grannens ledningsmöte. Kul! Sist men inte minst fick jag ett mail i torsdags som gjorde mig helt överrumplad. Som arbetsgivare har jag ett enormt ansvar att se över arbetsmiljön. Detta rapporteras i ett system som heter TIA och där loggar jag dagligen utredningar kring hur vi kan förbättra vår arbetsplats. Jag har varit envis med utredningarna och tagit mig tid att verkligen göra djupanalyser på varenda liten grej oavsett om det bara handlar om en kaffekopp. I det här mailet som kom så stod det just det att hela organisationen är så imponerade av mina utredningar och de skickade även mailet till högst ledningen. Strax efter att jag läst den positiva feedbacken blev jag stoppad av hälsa och miljös högsta chef. Vi känner varandra från tidigare uppdrag och han sade "ja, du har ju levererat grymma rapporter förut." Tacka och ta emot. Hur ofta tar man sig tid och njuter utav frukten som man har slitit så för att en dag få skörda? Ta till dig, sträck på dig och fortsätt vara du!
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Pernilla
skriven :

Grym är du 👍

Svar: tack fina du!
Hansepansan