hansepansan.blogg.se

All you need is WIFI and a dream 💖

W16

Hej på er! Long time no bloody time to talk! Det har verkligen varit riktigt hektiskt de senaste veckorna. Varit trött som ett as och känt mig otillräcklig. Otillräcklig för att jag har så himla höga krav på mig själv och som ett banalt exempel, jag orkade aldrig städa min lägenhet förra helgen för jag prioriterade att vara ute och festa samt umgås med vänner. Så förra fredagen var vi egentligen lediga, jag och ett gäng till gick in och arbetare några timmars övertid. Direkt efter det stack jag hem och gjorde mig iordning. Mötte upp en kompis i stan eftersom vi skulle handla en bröllopspresent. Vi bestämde oss för att ta ett glas vin efteråt och det blev inte bara ett glas utan det blev två flaskor samt en hamburgare på Källarkrogen och därefter en öl på Bee bar. Därefter stannade jag i stan hos en annan vän och på morgonen när jag vaknat helt bakis ringer min väninna från vinkvällen igår och insisterar på en brunch i stan. Vi bestämmer oss för Brogyllen och hon plockar upp mig vid Röda Sten och vi åker dit. Frukosten på Brogyllen är verkligen perfekt, inte för mycket, inte för lite. Mysigt ställe med gigantiska fönster. Dagen till ära kommer en känd person och sätter sig vid bordet bredvid. Hur vet vi att han är känd? Jamen lite för tillfixat hår, lite för dålig attityd, två agenter osv... Vi googlade lite för att få reda på vem detta kan vara. Kommer inte fram till något. Efter kanske tre timmar på cafét går vi mot bilen och då springer vi på en bekant till min väninna och hon känner igen mig jättemycket säger hon. Vi snicksnackar och tillslut utbryter hon men du är XXXXs dotter!! Haha, ja? Då fattar jag, en kollega till mamma är det. Världen är bra liten. Vi går vidare och då hör vi musik i det strålande solsken och vi går ditåt. Zetterlund firar fyra år och slår på stort med champagne och sångerskor i riktigt old school stuk. Så mysigt! Vi inhandlade även strumpbyxor och sådant till kvällens bröllop. Jag åker hem för en dusch och byte av kläder, min väninna lika så. Vi möts upp igen vid klockan 17 och åker mot Bergsjön. Bröllopet är i en Assyrisk kyrka som rymmer 300 personer lätt. Jösses, fick scenskräck av att gå in där. Vi blev placerade hos brudgummens vänner och släkt. Lite mat och väldigt mycket dans, runt runt runt och samma ljud i flera timmar iiieeeuuuiiiieeeuuuuiiiieeeuuuu så blev det tillslut dags att få se brudparet och senare kom maten. Vi blev uppsläpade att dansa och ni vet när man är så dålig att man vill sjunka ner i ett hål i golvet? Det var dessutom filmkameror överallt och bara 300pers som kollade. Hur svårt kan det vara att ta två steg åt höger och ett fram ett bak till ljudet iieeuuuiiieeuuuu???? Tydligen jättesvårt. När klockan var ca 22-23 åkte vi därifrån. Vi lämnade bilen där den hör hemma och åkte mot stan och Noba i Vasastan. Vi drack snabbt fyra glas cava och sedan möter vi upp några kollegor och deras vänner på Viva innan vi drar till Yaki Da. På vägen dit händer de mest sjuka grejerna. Den ena personen har fått ett ärr över örat/kinden som ser ut precis som ett headset. Jag vet inte hur många som går fram och säger hallååå?? i hans öra hahahahahha! När vi promenerar mot Yaki Da så ser jag hur en av killarna flyger i luften. En person har lyft upp honom och kastar iväg honom. KIllen landar pladask på marken framför oss. Vi blir chockade och skrattar med skräckblandad förtjusning min kompis ramlar ihop i sitt skrattanfall. Personen som kastat iväg sin kompis säger förlåt det var inte mening. Han brukar alltid landa på fötter..! HAHAHA Asså va?! Du brukar kasta iväg honom?! Vi går in på Yaki och när vi bestämt oss för en av alla våningar så ser jag något som får mig att skrika: DÄR ÄR HAN!!!!!!!!! På en projektor visas "kändisen" som vi åt frukost bredvid. Vi fick fråga personalen vem han är och det visade sig vara Joe Labero. Alla ville härma hans moves och vi hade en liten inspelningssession. När klubben stängde splittrades gruppen och jag fick sällskap av en av alla dårar till tåget med en sväng förbi Donken. Jag vaknade precis i tid på tåget att jag hann hoppa av i Hede. Jag var riktigt duktig, duschade, tog bort smink, borstade tänderna. sorterade smutstvätten osv. Jag vaknade dock inte förrän klockan var 16:00 på eftermiddagen av att min väninna ringde. Vi hade visst förträngt att vi skulle på "dubbeldejt" om typ två timmar. Jag fick snabbt smsa och fråga vilken tid och plats vi skulle ses på. Vi skall vara på plats i stan cirka 20 och jag har inte ens klivit upp ur sängen än. Tur man gjorde grovjobbet med dusch imorse! På räserfart var jag klar med smink och en lagom festlig klädsel till vår "dubbeldejt". Vi sågs på Bryggeriet och det var lite stelt i början men eftersom vi hamnade mitt i en polisjakt där min kompis pappa var med så hade vi lite annat att fokusera på. Vi svepte ett par gas och den ena av våra två manliga vänner bangade utgång så vi tre gick vidare till Locatelli och därefter Spritluckan. Vi diskuterade framtidsplaner och det är så sjukt inspirerande att prata med folk i samma bransch men som har helt andra infallsvinklar och ett kontaktnät de gärna ställer upp med att använda för att fixa arbete i andra länder åt en själv. Fick nästan nypa mig själv i armen för det kändes overkligt. Vi droppade karriärssnacket när dansgolvet kokade. Hit efter hit och lite för många vodka redbull gjorde oss helt loss. Vi tog en taxi ihop som droppade av oss i tur och ordning (Saltholmen, Kungsbacka, Wiselgrensplatsen). Jag mådde förvånansvärt bra på måndagen. Det enda som var slitet var min röst, den var skrovlig som satan. Lät som en riktig whiskydude. Jag hade ett möte senare på eftermiddagen som gick jättebra. Älskar att jag har så grymt bra folk runt omkring mig!
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: