hansepansan.blogg.se

All you need is WIFI and a dream 💖

Julafton

Julfton är väldigt lång för min del iår. Vi firade julafton med familjen under uppesittarkvällen. Min mamma arbetar obekväma arbetstider och därför fick det bli så iår. På julafton passade jag på att städa och putsa fönster. All fönsterputs tog slut och det var lite retligt för det var inte många fönster kvar... Dags att åka till Ge-kås och fylla på förrådet med inte bara fönsterputs utan diverse grejer. Under eftermiddagen var vi hos mina kusiner en sväng och vilken 27-åring blir utlurad på krogen? Jo, jag. Vi är ute till klockan 03... Gissa om jag mådde skit på Juldagen. Tur så hade illamåendet lagt sig tills det var dags för nästa middag hos min andra kusin. Mitt kusinbarn är dessutom världens gulligaste så det var mysigt. Lite avundsjuk på en åttamånaders energi, hur orkar man studsa nonstop hela sin vakna tid!? Resten av kvällen var för min del enbart sökningar på matbord, stolar, soffor, gardiner och lampor. Nu tror jag att jag har bestämt mig för vad det blir. En Chesterfieldsoffa i petrolblå och ett hemmagjort matbord samt skinnstolar med armstöd på en järnram. Jag skall nog trotsa mitt "silver"-tema i huset och beställa en mässingsfärgad taklampa. Kommer bli niiiice..! Idag är pappa här i vanlig ordning och hjälper mig att kakla och foga i tvättstugan samt i mitt lilla hus på bredvid huset. Stryk det sista... kaklet var bara att riva ner så fick jag snällt smsa en vän som kommer och fixar det imån.
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: