hansepansan.blogg.se

All you need is WIFI and a dream 💖

En riktig sommardag!

Gud vad ledsen jag blir när jag läser om Nellie Bertsson som blivit nekad en plats i EM pga att hon är hon. En stark, modig ung tjej so vågar stå på sig trots mobbning från VUXNA och annan oförtjänad skit tack vare ett liv i offentligheten. Skäms! Jag minns hur mycket jag avskydde lagtävlingarna under ponnytiden eftersom lagkapten råkade vara mamma til någon av ryttarna och den personen satt alltid säker i laget trots att hen inte hoppat för klassen eller hade några nämnvärd resultat. Alma Ranebo skrev ett inlägg om hur det fuskades med platserna till YR- klassen i Scandinavium och vad ska man säga. Man blir bara matt. Ridsporten som är speciell på så sätt att kvinnor män, sto och valacker/ hingstar tävlar på lika villkor. Men den är inte speciell, den är korrupt och full av äckliga människor som mobbar småbarn. Fyfan. Att ni inte skäms. Hur som helst dagen idag har varit fantastisk om man bortser ridsporten och ser till vädret. Jag började med en promenad och lyssnade samtidigt på Johan von Schreeb sommarprat. Jag älskar sommarprat och brukar lyssna igenom de flesta avsnitt. Har redan hunnit med den stycken på två dagar! Har även försökt packa klart inför min Kroatienresa som närmar sig med stormsteg. Det är mycket planering. Först är det bröllop, sen är det gårdsplanering och sen är det förberedelserna inför studier i höst. Jag är lite rädd inför hösten skall jag erkänna. Jag har lagt ribban snäppet högre och mitt liv kommer stavas minutplanering i höst. Må hälsa och energi vara med mig och alla er! Idag blev det dags för andra doppet för i år och det var riktigt skönt. Dessutom väldigt skojigt då lilla Guiness hoppade i och simmade helt förskräckt mot land då han nog inte riktigt fattat vad han hade gett sig in på. Söt är han i alla fall!
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: