hansepansan.blogg.se

All you need is WIFI and a dream 💖

Kalifornienresan del 1

Nu har jag tänkt summera resan som jag och ❤ gjorde precis. Det börjar i Berlin där vi tar flyget till Los Angeles, ett direktflyg. Det var segt att sitta ner så länge men det var schysst att en kille ville byta plats med oss så att vi fick sitta bredvid varandra. Vi landade ca 18-19 amerikansk tid och då skulle vi hämta bilen och vi var båda alldeles för trötta och hungriga. Det gick bra men sen när vi skulle hitta hotellet gick det mindre bra. Fram och tillbaka på små gator längs med LAs kust.... vi både kände lite grann för att skrika rakt ut. Tillslut kom vi fram och fick ett rum med mysig vy mot hamnen. Vi vaknade alldeles för tidigt och fick somna om för att vakna normal tid. Uppe med tuppen tog vi frukost på hotellet och därefter ett bad i jacuzzin. Vi lånade hotellets cyklar och tog oss bort mot venice Beach och där svängde vi in mot stan för att hitta en adapter som vi givetvis glömt ta med. Vi hittade adaptern och påväg tillbaka trasslade cykelstyrena ihop sig och vi ramlade mitt på gatan. Mitt knä fick ett rejält sår. Armbågen likaså. Den andra boven i dramat fick ett litet skrapsår på benet han med. Dag två gymmadr vi och badade i vanlig ordning innan vi tog cyklarna mot stranden igen. Det var så fint väder så vi bestämde oss för att ta en stranddag. Det var ett bra beslut för det dröjde inte länge innan delfinerna dök upp. Det roliga är att de lämnade aldrig! Hela dagen simmade de fram och tillbaka längs med strandkanten och jag antar att de fiskade? Hur som helst, nu började vi slappna av och njuta av att det är semester. Då var det dags att bege sig till Santa Monica och Hollywood. Vi tog bilen och stannade till i Santa Monica. Fanns inte så mycket att se så vi åkte vidare till hollywood. Vi gick på alla stjärnorna och när jag hittat den viktigaste av alla (Matt Damon) och fotat den så åkte vi upp till Hollywood skylten. Det var perfekt timat med solnedgången så det blev några (läs många) bilder där. Nu var det mörkt och började bli kallt vi hade inget boende för att en så vi tog största närmsta stad och sökte på motell och bestämde oss för Pasadena. Där spenderade vi natten.
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: