hansepansan.blogg.se

All you need is WIFI and a dream 💖

Ett år

Påsken är förbi och jag är väl hemkommen från Riga. Vi flög med ett litet propellerplan från Riga till Göteborg och det gick bra trots att jag var placerad precis under vingen och kunde se en lös list till lucka som stängs när stödbenen fälls in under flygningen. Påskhelgen i Riga var fantastisk på grund av två saker. 1. Min kille 2. Maten. I övrigt rekommenderar jag inte staden till någon. Visst en dag i gamla staden är fint men då har du egentligen bara nytta av att maten är väldigt god och att den inte är lika dyr som hemma. Den populära Folkklubs Alas var helt smockfull när vi kom dit i lördags men tack vare ett uteblivet sällskap som hade reserverat kunde vi få platser och jag åt en utav de godaste köttgrytorna/gulasch i hela mitt liv. Förrätten som var en platta med ost, kött, grönsaker och vitlöksbröd var också helt amazing. Tillsammans med några vändor dricka blev det 37€. Hallå, det är ingenting! Jag föreslog att vi skulle gå dit dagen efter också men den idén var min pojkvän inte lika tänd på så det var bara att spara smakerna så väl det gick i minnet tills nästa gång jag trillar över så god mat. De sista dagarna hade vi bokat ett hotell med spa och egen bastu. För det första fanns inte spar i hotellet, det var en annan byggnad. För det andra blev bastun inte varm och fick tjäna enbart som torkskåp till våra badkläder. För ert tredje så var det istid i Lettland. Det snöade alla dagar som vi var där. Helt sjukt. Hemma satt de ute i strålande solsken och nästan dubbelsidigt på plussidan av termometerskalan. Som sagt tidigare så funderar jag mycket mer på vad jag är tacksam över nu för tiden och att kunna åka iväg såhär med min allra käraste och äta gott, passa på att mysa inne när det är så kallt ute. Det är jag enormt tacksam över. På söndagen hade jag så ont i käkarna för jag hade skrattat så mycket hela helgen och det är också en smärta jag är tacksam över. Alla små rynkor jag får när jag ler med hela ansiktet är jag stolt över. Varenda en av dem. Påsk för ett år sedan kan jag inte ens minnas och än mindre kunde jag då ana att jag ett år senare skulle spendera den med den finaste människan jag vet. Om knappt två månader har vi känt varandra i ett år. Jag har sparat alla bilder från den första dagen och fram till dagen i ett album som skall bli en gåva för att se tillbaka på det första året.
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: