hansepansan.blogg.se

All you need is WIFI and a dream 💖

Helg med älskling

Så har fredag till söndag passerat. Min älskling kom hit i fredags vid 20.00 med tåget från Köpenhamn och hoppade av i Kungsbacka. Jag hämtade upp honom. Givetvis var jag för sen så han fick stå ute och frysa. Vi åkte till Pinchos som ligger i Aranäsallén och det var nästintill fullsatt men vi fick ett bord. Jag tror vi beställde mest av alla på hela stället. Massvis med små tapasrätter som hamburgare, kycklingsspett, quesadillas, baconlindade dadlar med mera. Så gott! När vi kom hem var det bara myskväll och prata ikapp. bv
På lördagmorgon gjorde vi en stor frukost och började med olika sysslor. Sen bråkade vi och jag tänker att det är bra. Om allt var frid och fröjd varje gång man ses så är det ju inget riktigt förhållande? Även om det är på distans. Hur som helst vi blev vänner snart igen och det behövdes eftersom vi tog oss an att laga gärdsgården som har fallit under flertalet år. Vi lyfte enorma stenar och lade i botten för att sedan kila in mellanstor och mindre stenar och göra det till en stabil mur. Nu börjar det likna något men jag tror vi har ett par heldagar kvar för att få gärdsgården helt perfekt. Vi hade givetvis fika och vätskepaus och avslutade med att sitta i solen och titta ut över Hällesåker. Vi hade också bestämt oss för att prova bubbelbadet ordentligt. Så vi tappade upp vatten och körde max på alla strålar och efter ett tag när värmen var perfekt bara njöt vi av att alla ömma muskler fick välbehövlig massage. Därefter åkte vi till min mamma som hade fixat kebabpaj och sallad till oss. Pappa är i Spanien och golfar så han fick stå över. Vi båda var helt slut när vi käkat upp nästan hela pajen och åkte hem ganska tidigt för att kolla film i min nya soffa innan vi rundade av lördagen. På söndag var det svårare att gå upp och jag fick göra en ordentlig yogasession för att kunna röra mig överhuvudtaget. Den bästa träningen måste vara att ha eget hus/gård. Jösses vad ynklig man känner sig! Vi gjorde en lika stor frukost idag också och åkte sen för att hämta en dubbelsäng som jag fick gratis och ställde den i det andra gästrummet. Nu har jag möjlighet att ha minst tre gäster som sover över. Känns bra inför sommaren då man vill ha lite grillpartyn ute och kan dricka utan att behöva tänka på chaufförer osv för att komma hem.
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: