hansepansan.blogg.se

All you need is WIFI and a dream 💖

Hemmafix

Nu har den sista (?) snön äntligen försvunnit och det går att börja fixa saker och ting. Det första jag gjorde samma dag som jag kom hem från Riga var att sätta ihop min nya högtryckstvätt och testa den på min bil. Pärlan blev fin om än lite frostig på slutet då solen gått ner och temperaturen kröp under noll. Dagen efter var det regnigt och jag drog fram högtryckstvätt igen för att blåsa av fönstrena. De har sett ut som fasen och gör visserligen det fortfarande de eftersom det är färgprickar på de. Jag läste att T-röd tar bort färgen men det var inte så effektivt som jag hoppats på. De minsta försvann men inte allt. Är det dags för rakblad? Idag hann jag med att plantera om min garderobsblomma och min basilika som har vuxit ut sina krukor för längesen. Bäst på tur står min elefantöra, den stortrivs i det här ljusa och varma huset. Idag var det hela 9 grader så jag passade på att måla entréstolparna vita. Inte det snyggaste jag gjort men det går att bättra på senare. Imorgon eller på lördag skall jag ta alla dörrkarmar samt lilla huset. Det skall bli så gott att få gjort alla småsaker så att jag kan fokusera fullt på utaplats och stenläggning sedan. Jag har fått första offerten nu och hur skall man beskriva den... Saftig?
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: