hansepansan.blogg.se

All you need is WIFI and a dream 💖

Min drömträdgård

Konstigt väder det har varit idag va? Sol och regn om vartannat. Ingen var dock gladare än jag över att regnet kom precis när jag var klar med mina planteringar. Jag har nu flyttat ut alla små grönsaker som har stått inne och satt ut de antinen i växthuset eller i jorden. Nu är mitt grönsaksland fullt och i det finns: schalottenlök, gullök, gräslök, morötter och gurka. Tror det var allt? Jag lär ju märka om det växer upp något annat. I pallkragsrna har jag satt sallad. Fick höra att sniglarna älskar salladen så jag tänkte att pallkragarna kanske kunde utgöra något slags hinder. I växthuset står i de vita krukorna tomater, i den längsta lådan tomater också tror jag och i plåtkrukorna växer majs och basilika. Skall bli en spännande sommar/höst. Målet är att kunna ta allt grönt förutom avocado och broccoli som jag använder i matlagningen från min trädgård. Nästa steg är äppelträd. Dröm!
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: