hansepansan.blogg.se

All you need is WIFI and a dream 💖

Grävjobb

Igår efter arbetet så bestämde jag dag med hon som har kattungarna jag skall ta hem. Några timmar efter ringer min pappa och berättar att min gråa katt Bonnie måste avlivas. Hon hade fått ett så djupt och infekterat sår att det är ovisst om hon ens skulle klara sig efter en operation som i billigaste fall kostar 8000 och i dyraste fall 30000sek. Beslutet var enkelt även om man älskar det lilla livet. Hon har levt ett långt och lyckligt liv. Jag köpte in, laddade ner och lånade den kurslitteratur jag behöver till min utbildning som börjar vecka 36. Behöver boka flyg upp till Östersund där vi har en Första obligatorisk träff. Han även söka runt på odla.se efter frön som jag vill sätta nu på hösten. Dock köpte jag ingenting utan gick ut med projekt ta bort stenar. Bädden dör mina morötter växte var alldeles för här och grund. Jag visste ju om att det är stenigt och orkade inte göra det hästjobbet i våras. Så nu grävde jag en dryg halvmeter ner och vände jorden på hög. Alla som har mockat i spån vet att den är mest effektiv. Alla stenar eller hästbajs rullar ner runt hörnet som bildas. De slängde jag i skottkärran. Fyra kärnor tippade jag mot muren där det behövs bra sten och även jord. Jag tog alla lövsom jag sopat ihop och blandade ner. Jag vill få en luftigare jord. Under hösten lär jag drunkna i löv så det blir nog inga problem att fortsätta med den metoden. Lite senare skall det även i mer hästskit och gödsel och sen funderar jag på att flytta upp jorden i en djupsäng som ger otroligt bra avkastning i form av stora och många grönsaker. 21.30 var jag klar och helt utsvulten. Det blev toasts och en god kopp te. Jag tycker det har blivit så kallt och bästa sättet att bli varm är en kopp te och en vetekudde
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: