hansepansan.blogg.se

All you need is WIFI and a dream 💖

Semestern

Så tänkte jag börja sammanfatta semestern lite grann. Jag åkte strax efter nio den första fredagen i augusti. Jag hade fixat smörgåsar och te att förtära i bilen. Så mysigt att veta att man skall vara ute på tur med sin älskling i bilen genom Europa. Färjan över till Rostock tar sex timmar och under tiden tiden plöjde jag grönsaksboken och åt en god pastasallad som jag hade tagit med. Därefter körde jag två timmar drygt till min killes föräldrahem. 
Här är vid ankomsten i Rostock. Så himla fint! När jag jag kom fram väntade en kall öl. Vi packade in allt i bilen och sedan var det enbart läggdags kvar av dagen. Vi startade tidigt dagen efter och åkte till Bayern. Vi stoppade i Ingolstadt och shoppade lite på en outlet. Därefter åkte vi mot vårt hotell för de kommande två dagarna. Precis i bergen vid Tegernsee bodde vi på Berghotel Sutten. Jag blev misstänksam när jag såg att värden bar lederhosen men allting var bra. Det var mer ett vinterhotell med skidbacken och liften utanför dörren. Vi fick ingen balkong och protesten mot det var att vi använde fönsterna som dörr eftersom det var kortaste vägen ut. Restaurangen mitt över gatan hade inte plats för oss så vi sade skitsamma vi festar istället. Tog en taxi in till en nattklubb bredvid sjön och festade loss. Dagen efter var vi lite sega men tog cyklarna ner till sjön och badade och njöt i solen. Tegernsee är så klarblå och vacker så man blir helt tagen. Kunde nästan inte sluta simma runt i det klara och kalla vattnet. Det var uppfriskande. Därefter hittade vi en underbar restaurang med utsikt och sköna fåtöljer. 









Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: