hansepansan.blogg.se

All you need is WIFI and a dream 💖

Life hacks

Jag var på en babyshower för inte så längesedan och vid fikat så kom vi in på ämnet lifehacks och det dök upp flera tips som t.ex. att vispa grädde i en plastpåse genom att skaka den eller att lägga vitlök i en matlåda och skaka så skalar den sig själv. Ja, ni fattar. Idag kom jag på ett lifehack. Jag har ju en flera meter lång backe och dessutom brant. Mitt sopkärl töms varannanvecka och bor alla dagar i veckan förutom varannan onsdag bredvid mitt lilla hus. När det är dags för tömning måste jag gå heeeeela vägen ner och ännu jobbigare är det efter arbetet när jag först måste köra upp bilen gå ner och därefter släpa tunnan upp för hela backen igen. Skitsamma tänkte jag imorse 05:30 och tryckte in sopkärlet i bagageluckan, den fick plats! Och körde med öppen bagagelucka medan grannen strödde ut hösilage i hagen till hästarna och såg aningens förvånad ut. De bilar som passerade när jag knödde in den nu på eftermiddagen kollade också lite förvånat. Ha! #Lifehacks
Nu kom jag på att jag kanske inte berättade om min näst senaste resa till Tyskland? Jag hade med mig svenska gåvor i min kabinväska eftersom jag träffade hans föräldrar och ville skoja till det lite. Dock fick inte alla snaps och deo med mera plats i den lille plastpåsen som man får innan säkerhetskontrollen ni vet? Jag hade fyllt plastpåsar med schampo och balsam för att de inte skulle ta någon plats. Dock räckte det inte och då blev jag och mannen bredvid mig förvånade när säkerhetskillen bad mannen ta en del av mina snaps. Öhh fick han till svar och blev sedan irriterad. "TA DOM! Bara genom grinden sen kan du ge tillbaka dom". haha! Tack det var snällt. Samma sak när jag var i Tyskland denna helgen så tog jag med bockwurst och senap hem till mina föräldrar och inte visste jag att senap var en vätska... Den var rätt så jäkla trögflytande men hur som. Tanten pratade till mig på tyska och jag bemödade mig inte ens att förklara att jag bara förstod 95% av det hon sade men hon sade något i stil med att detta är dagens goda gärning, gå igenom med den jäkla senapen. Gör inte om det sade dock båda säkerhetspersonerna bannande. #Lifehacks Jag prövade en ny resrutt till Tyskland i helgen och den var via tåg till Köpenhamn och därifrån driektflyg till Berlin. Tåget jag skulle med var sent och då bestämde jag mig för att ta första bästa till flygplatsen så det gjorde jag. Tydligen var SJ och Öresundståget inte samma bolag och det var inga dåliga bannor man fick när det var dags att visa biljetten. Du har ju fel tid och fel tåg! Såg du inte det? Hon bytte till engelska när jag såg ut som ett frågetecken. Jaså? Vad är det för skillnad? Hon blev mer och mer uppgiven och de andra passagerarna sade nu får du inte vara så hård. Sen gick hon #Lifehacks
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: