hansepansan.blogg.se

All you need is WIFI and a dream 💖

Middagssällskap

I lördags slöt två vänner upp för middag och sleepover. Vi började med att laga Bruschetta som är en klassiker för oss, finns ingen godare förrätt. Till detta serverades en Aperol-drink som jag inte var så förtjust i., tur att det gick att späda ut med mer Prosecco. Därefter blev det en svamppasta som var någonting jag kommer försöka mig på att laga själv, wow vad gott! Eftersom efterrätten innehåll kondenserad mjälk så blev efterrätten ganska så sen. Banoffee paj. Jag kan inte minnas pajen så maffig att man inte ens orkade äta en normalstor bit. Jösses, hela kylen blev full utav pajen så nu mutar jag alla med banoffeepaj. Vi hade även små glassdesserter för att runda av kvällen. Mysbyxorna åkte på och kvällen avrundades vid 02. På morgonen gick vi en promenad med enda killen i sällskapet, hunden G och därefter lagade vi frukost ihop bestående av havrescones och scrambled eggs. Jag och International friend tog även en skogspromenad vid lunch innan vi skiljdes åt för att göra söndagen med tvätt och städ och allt vad det innebär. Riktigt mysig helg var det och det känns så klyschigt att säga varför gör man inte det mer men man undrar ju när man kan ha så trevligt!
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: