hansepansan.blogg.se

All you need is WIFI and a dream 💖

Årets första vecka

Vad fort det nya året går! Jag sitter redan och planerar november månad....! Nej, skämt åsido. Jag har bara kommit till april. Första veckan var full med arbete för mig. Jag arbetade nyårsdagen samt lördagen så 6/7 dagar spikade. På söndagen fick jag ett nytt lass med möbler och hann träffa en lille vän för en promenad och rundvisning av huset. Nu har jag fått iordning på "kontoret" och första gästrummet är snart hyfsat. I måndags denna vecka fick jag även ett helt lass med stolar till mitt matsalsbord. Vi får se om stolarna stannar eller inte, jag är inte helt nöjd med sändelsen från Trademax... kvalitén kunde varit bättre. Hur som haver, jämna veckor som denna innebär kvällsvecka och jag har försökt vara så effektiv jag bara kan och kombinerat trädgårdsrensning, inköp, storstädning dtidiga krispiga mornar med förvånansvärt mycket sol. Idag fick jag slängt en massa kartonger och annat bös på en återvinningscentral. Alltid lika gött att kunna sätta tick in the box. Det som slog mig är att oavsett hur tidigt jag går upp på morgon eller hur många tick in the box jag gör varje dag så finns det alltid hundra kvar. Att vara husägare är bannimej ett heltidsjobb! Men jag stormtrivs och hade nog kunnat gå runt här i en månad och bara fixa saker. Jag längtar tills huset och trädgården ser ut precis som bilden i mitt huvud....
trädgård från baksidan
Precis innan jag kännde mig inflyttad
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: