hansepansan.blogg.se

All you need is WIFI and a dream 💖

SPA

"Det här är inget jävla SPA!" Kommer aldrig glömma när jag hörde det på arbetet då man förväxlat klassiskt spa mot en arbetsförkortning vi använder dagligen. Jag har veckor som bara flyger förbi. Var rätt trött efter förra veckan så dagarna är späckade precis hela tiden. Jag vaknar dessutom väldigt tidigt varje morgon under min kvällsvecka. Jag sover vid 02-03 Och vaknade 09.59 haha helt sjukt flera dagar i rad exakt samma tid! På fredag när jag skulle gå tidigare för att komma upp 04.30 för att starta en övertidsdag med andra skiftet så kommer jag hem och ser att något är konstigt med vattnet. På morgonen kommer en brun vätska ut ur kranarna..! Vad i helv.. Jag förträngde det hela och under lördagen var jag helt slut och när jag var påväg hem och insåg att vattnet är brunt som choklad så blev timingen inte bättre när en kompis som var lika utsliten som jag föreslog en natt på St Jörgen. Jag vände i dörren med packad väska. Vi pratade om livet, alla dilemman och framtiden. Älskar att stöta och blöta så att man kan få lite perspektiv. Kvällen blev inte sämre för att vi fick vinglasen påfyllda regelbundet. På söndag morgon hade vi båda sovit som prinsessor och avnjöt en lång och god frukost. Eftersom incheckningen var första 14 så spaade vi hela förmiddagen och ni som känner St Jörgen vet att det är swaysängarna och badtuerna som är goast. Snacka om att jag hade ny energi att ta tag i vattenproblemet och projekt pumphus under söndagen. Jag och pappa grejade med att borra upp nya tavlor och sådant i huset samt i lilla huset. Där fick jag upp förvaring och lite ordning och reda äntligen. Mitt vatten blev också omhändertaget så nu kan jag pusta ut.
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: