hansepansan.blogg.se

All you need is WIFI and a dream 💖

Födelsedagen

Min killes födelsedag i torsdags den 19 juli började med att jag smög ner en liten presentation i hans ryggsäck. Det var ett jobb i sig eftersom jag i normalfallet ligger kvar i sängen när han går vid 5.30. Allt gick bra, han hittade den och öppnade den på tåget och jag hade lagt i sura godissnören och ett kort där jag skrivit tidsschemat för dagen.
Jag skar ur en liten hjärtformad bit av den D special kakan jag hade bakat dagen innan och satte i ljus. Lyckades timea perfekt med tändaren innan han öppnade lägenhetsdörren. Jag fick senare smaska i mig den biten, lyckost! Jag hjälpte till med att få på rätt kläder för kvällen och vi stack iväg med två kalla flaskor öl i handen. Restaurangen Asteria hat bäst recensioner om man ser till grekisk mat och jag får lov att säga att det var mycket gott och bra service. Nackdelen? Tar inte kortbetalningar! När vi var spyfärdig av all god mat och flera omgångar cocktails och ozou så åkte vi mot Spandau och Zitadelle. Zitadelle är en slags borg där det hålls en hel del konserter. Vi var missade förbandet och kom ganska lagom så att vi hann köpa öl och ställa oss på plats inför Billy Idols framträdande. Det var kul ath höra alla klassiker och stämningen var trevlig och mjuk. De flesta av hans fans var om inte lika gamla så säkerligen bara tio år yngre. Läste att Billy var 62år nu... Efter konserten var det jättesvårt att komma ut. Det var långa köer som stod helt stilla för att komma över bron och tillbaka. Vi tog oss hemåt och tackade varandra för en mysig dag och sade att imorgon skall vi sova ut och göra en riktigt god frukost.
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: