hansepansan.blogg.se

All you need is WIFI and a dream 💖

Grönska





Så har växterna börjat nå sin kulmen. Jag tror iallafall att efter min semester så kommer de flesta växter inte vara så roliga att se på. Denna torka alltså. Jag ser regn i väderprognosen och när jag tittar nästa gång har de tagit bort regnet. Vi får väl lära oss att leva med torka och 30°! Jag har gjort så SJUKT mycket de senaste dagarna därav bloggtorka. Efter att Cissi åkte tog jag ett dygn där jag bara fick sova ut och försöka bli av med febern och min hesa röst. Hesheten har suttit i två veckor nu men jag anar min gamla stämma igen. Jag städade lördag och söndag. Jag är inte helt klar än, Jag vill ha det helt tipptopp när jag är hemma från semestern och skall börja arbeta. Det som återstår är att torka av alla dörrar och fönsterputs, det finns några speglar som också behöver gås över. På utsidan har jag äntligen lagt klart stenen på framsidan. Det hörnet där det ligger grus nu skall prydas av en staty och därefter täckas med en fin dekorsten. Beroende på vad jag hittar för fina krukor så kanske der hamnar något grönt där också. Jag har målat, grävt (hur många ton?! Till min armbåges förtret, den klarar inte av för mycket grävande) samt rensat klart hela gärdsgården (Tick in the box på ett av de största målen jag hade för den här sommaren!!!!!) Sedan har jag limmat fast kantstenar, planterat om murgröna, knutit upp gurkplantor som börjar bli tunga av alla gurkor med mera med mera.

Igår,  måndags åkte jag till Ullared för att handla kattgrejer till mina kattbebisar som kommer om dryga två veckor. Hyllsystem för att kunna förvara grejer ordentligt i mitt förråd samt annat. Jag har äntligen nya glasögon både sol och vanliga med rätt styrka. Växlat pengar, köpt ny telefon, tagit prover för att få nya recept. Ja, finns det mer saker man kan hinna med? Idag gjorde jag ett bullbak så det blev lite kanelsnäckor och en vetelängd. Just det ja, bilen och cykeln är nyduschade och jag lyckades äntligen sälja min gamla matsalsgrupp! Vi kallar det en dag va?

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: