hansepansan.blogg.se

All you need is WIFI and a dream 💖

Kuck mal hier!

På onsdag så träffades jag och T på Alexanderplatz för att handla lite grejer dels till hans syster dels till hans kollega och därefter lite mat och sånt. När vi hade skickat ner ett par feierabenddosen i väskorna så strosade vi mot Jannowichbrücke där det finns en bar med solar och en bit sandlåda (strand?) Där vi kunde avnjuta dessa kalla alkoholhaltiga drycker. Solen var så varm och så vacker mot vattnet som hela tiden rörde sig av all aktivitet som är med stora turistbåtar som kommer och går. Painrichelimpan sticker ut från väskan där vi slarvigt lagt allt i en hög. Väl hemma hade T lite att fixa med och jag började baka en D-specail dvs den där kakan som är helt magiskt God bestående av valnötter mariekex smör socker mjölk och choklad. Det vattnas i munnen... När allting var klart gick vi ner på en gata runt hörnet för en gångs skull, vi tar nämligen alltid Grünbergerstraße. Där finns flera mysiga ställen och vi valde den som serverar bakpotatis med olika fyllningar. Kan verkligen rekommenderas! Jag åt en med pesto i och han en med kyckling. Båda var helt fantastiska. Det var inte så mycket kvar av den dagen. Snipp snapp snut så var Toms sista 27års dag Slut.
Jag glömde skriva att jag under dagen sysselsatte mig med att promenera till Volkspark Fredrichain, monumentet för berlinermuren och monumentet för de dödade judarna. Jag har aldrig sett något av det så nu kan jag bocka av det äntligen. Min kille blev lite arg för han menade att han hade kunnat visa mig det men att han inte visste att jag ville se det. Vill och vill jag tycker det är allas plikt att se och tänka över hur fel allting kan gå i osäkra tider. Men men nu är det avbokat i alla fall.
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Sarah
skriven :

Så roligt o baka :)