hansepansan.blogg.se

All you need is WIFI and a dream 💖

Bakelse

Idag har vi fått en bakelse på arbete för att fira att vi har en positiv trend på ett viktigt mätetal. Det roliga är att alla verkligen frågade varför får vi bakelser? Vad har nu hänt? Vi brukar få en för varje ny bil vi lanserar och liknande och det har ju varit XC90, V90, S90, XC60, XC40 och V60 den senaste tiden varför jag förstår frågan. Bakelsen var riktigt god och satt fint i kistan. Vågar nästan inte skriva detta men jag gör det ändå. När jag hade värmt min lunch och tog av locket som höll makaronerna och falukorven på plats i lådan så såg jag en grå klump av någonting längst upp. Lådan har varit fryst så jag funderade på om det kan bli mögel i en frys? På några dagar? Jag var hungrig så jag valde att skrapa bort hela översta lagret och äta utan att tänka för mycket på den grå klumpen. Klart jag funderar på vad sjutton det var.... Kan det bli mögligt i fryst mat? Alternativt om det var för att jag var så jäkla förbannad på mig själv för att jag tappade ut makaronerna när jag skulle låta de rinna av. Jag använder locket till kastrullen och håller krampaktigt för att skapa en perfekt glipa så att vattnet men inte makaronerna rinner ut. Min kille och Internationell friend HATAR detta och därav fick jag ett durkslag av min kille i presenten som ni såg på bilden från i helgen... haha! Hur som helst. Min vask är alltid spegelblank och helt ren (trust me on this one!) men frågan är om det ha legat något där som jag fått med upp.... Jag uuuuuuundrar! Hur som helst idag shoppade jag loss på Biltema efter arbetet och köpte en utslagsvask ( googla den du!), cykelpump, ringklocka till dörren (alla påstår att de har knackat på min dörr och att jag inte hört detta, jag påstår att jag aldrig hört någon knacka) samt fem flaskor akrylatbensin för 2-takts motorer som min grästrimmer. Nu är jag rustad för en helg av arbete med min pappa som dock intre har någon bil för tillfället. Han sålde sin V60 i helgen och hans nya XC60 kommer på torsdag. Jag vill provköra! Nääää, nu är nya pannkakor lagade och jag har duschat och betalt alla räkningar samt uppdaterat excelarket med min balansräkning. + - men mest minus siffror för min del. Tur att man får feta bonusar och skatteåterbetalningar som kompenserar för dessa blödande sår i min ekonomi! Godnatt!
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: