hansepansan.blogg.se

All you need is WIFI and a dream 💖

Fredalördag

Igår var det en kort dag för mig på jobbet och jag grävde hela eftermiddagen i "rabatten" mellan murarna, den nya och gamla på uteplatsen. När jag grävde hittade jag massor av jordgubbsplantor som jag tog tillvara på. Jag hittade också ett jordgetingbo som jag råkade rycka upp ur marken. Getingarna var inte glada så jag fick hitta andra arbetsuppgifter ett tag. Då passade jag på att rensa ogräs i grönsakslandet. När allting var lugnt igen fortsatte jag och jag planterade alla jordgubbsplantor och två blommor som växte vilt i gräset. Senare när jag har fyllt upp mer bakom den nya muren och då skall det bli murgröna i stora lass.
Min farbror körde med grävmaskinen så stt det nu blev klart med lutning och helt jämnt så att jag kan så gräs.
Jag och pappa lade sten på framsidan. Det var så mycket material så vi var tvungna att kärra bort massvis som vi sedan skyfflar över bakom muren på uteplatsen. Värmeslingan har fortfarande inte kommit spela vi kan inte lägga gången Ännu... :(
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: