hansepansan.blogg.se

All you need is WIFI and a dream 💖

Överraskning

Igår så tror jag verkligen allting som kunde gå fel gick fel. Jag skyndade mig som fasen för att hinna ta ett tidigare Öresundståg till Köpenhamn. Jag hade en dålig känsla hela dagen över tåget så jag väntade mig att det kanske gällde att vara snabb med att byta tåg osv. Strax innan Lund fick vi höra att tåget kommer stanna där och att vi får ta ersättbingsbuss till Malmö. Så när vi äntligen fick komma till Lund så visste inte busschauffören vilken buss som skall vart. Vi åkte direkt dit och på centralen var alla tåg sena. Jag fick åka med ett tåg över bron som anlände ungefär samma tid som det jag ursprungligen hade tänkt åka med. Kändes ändå tur att jag hann med det tidigare tåget för från avstigning av tåget till boarding brukar jag lämna en timma ungefär och då skall man gå igenom hela flygplatsen samt gå igenom säkerhetskontrollen. Nu var det så att mitt flyg annonserades försenat. Försökte komma med flyget till Berlin Tegel istället men hon hade fått prognos om att planet som jag bokat skulle landa inom 30min så vi fick vänta. Sedan när vi var boardade så står planet med öppna dörrar i en halvtimme kanske mer? Vad är det som händer???? När vi fick gå på så blev vi ståendes ytterligare en halvtimme. De berättade att hela dagen har varit helt sjuk. Första stoppet så var det problem med stormar över Europa. Därefter pappersproblem in något annat land. Varför vi inte fick boarda var för att en stol hade fastnat i hopvikt position. Därefter kom inte bränslebilen och fyllde på tanken. Men herregud! Vi åkte och resan gick fort som vanligt ca 50min. Men när alla stod upp med väskorna så får vi inte gå av. Nähe vad är det nu? Förklaringen var att vi landade så plötsligt att de inte var beredda på detta så det fanns inga bussar som kunde köra oss till terminalen. Då är det kanske 200m att gå... då har jag inte ens berättat det sjukaste! Det var en man som skulle på ett plan till Frankrike från Köpenhamn. Han hängde utanför boarding området och när de ropat final call och stängt dörrarna så kommer han fram och Knackar på glasdörrarna. Let me in! Come on! Please!! Så var det och snart började hela flygplatsen ropa att släppa in honom. Någon uppmuntrade honom att springa igenom en annan dörr för att komma på planet. Så det gjorde han. Efter springer hela personalen. Alla skriker vid det här laget och hejar på honom. Han blir tillbakaförd och om personalen var arg innan är det ingenting mot var det var nu. Säkerhetsvakter tillkallas. De blir dock vänner och han får gå utan påföljder. När han traskar tillbaka ut så får han stora applåder och hejar. Haha! Vilken scen, småskrattade hela kvällen åt det här. Vad fan hände idag?! Min kille och jag tog varsin Carlsberg och en chokladbit på tåget till hans lägenhet. Vi delade en Döner påvägen hem. När vi kom hem så stod en present vid min sida av sängen. Haha så söt är han, det är en grej han verkligen inte gillar stt jag saknar i mitt kök. Så det fick jag nu. Älskling ♡
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: