hansepansan.blogg.se

All you need is WIFI and a dream 💖

Borta bra hemma bäst!

Resan hem var lång och seg. Jag har aldrig reflekterat över hur ont det gör att sitta så länge?! Kanske något man tänker på när man i sitt dagliga arbete står och går. Efter 12h flygresa inklusive omställningen till sommartid så kom vi till ett kyligt Sverige. Jag började packa upp, descifierade allting och tvättade alla kläder. Efter sju maskiner så var varenda liten väska, keps och sko tvättad och nu ligger allting väldoftande ihopvikt på sin rätta plats i garderoberna. Check! Det gick faktiskt bra att ställa om till rätt tid igen trots att jag levt 6h före i två veckor. Efter mina USA resor så upplever jag att jetlagen var så brutal och hängde kvar länge. Även om det är iskallt hemma och 40graders skillnad så är det alltid härligt att vara hemma. När jag gick runt i huset så var jag tvungen att utbrista flera gånger högt: jag älskar mitt hus!!!!! Jag är så grymt tacksam över dels att kunna resa som jag gjort och dels att jag har det så himla bra här i Sverige. Eget hus, egna tvätt och diskmaskiner, otroligt rent land och all lyx som det innebär att bo här. Det är jag otroligt tacksam för. Imorse startade jag som alla dagar med min yogarutin och en promenad i -7grader. Därefter en brakfrukost... mmmmm!
igår började jag med alla hembesök för de firmor jag har ringt för att få offert på att utföra stenläggning på uteplats och uppfart. Idag fortsätter det. Eftersom det hade snöat igår så fick jag ta fram skyffel och börja skotta. Det var nog tur när jag ser vilka temperaturer (eller bristen av de) vi har att vänta oss under veckan. Jag har även ett första möte med en person som jag skall vara mentor till på Göteborgs Universitet. Berättar mer om det sen. Imorgon skall DHL leverera min nya soffa och jag skall äntligen bli av med de skitstolar som jag beställde till mitt matsalsbord först... Skall bli en dröm stt slippa se de! Och jag kan förövrigt säga att de stolar jag köpte istället är de absolut skönaste stolar jag någonsin suttit i. Så värt varenda krona!
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Angelica Wåhlin
skriven :

Men åh, vad duktig du är som fixade allt på direkten! Jag vet att man inte ska, men jag har en tendens att låta allt ligga hur länge som helst, haha ..