hansepansan.blogg.se

All you need is WIFI and a dream 💖

Thailand - Krabi Dag 11

Jag var uppe med tuppen för att hinna med min morgonstund innan vi tog båten till nästa ö, Koh Lipe. Båten var väldigt försenad, vet inte riktigt varför men när vi väl kom iväg var båten proppfull av turister som skulle till Koh lanta och Koh Lipe. Efter ett tag bytte vi till en större båt som tuffade på timme efter timme och jag låg ute på däck vilket kanske inte var så smart. Benen blev ganska så rejält brända vilket jag skulle få känna på hela kvällen och natten. När vi kom fram såg man turkostvatten.... och en jävla massa asiatiska turister! Den flytande piren man ankom till var helt överfull och det är en underbedrift att skriva så. Alla skulle stå i en kö för att betala inträde till nationalparken samt för taxibåten. Dock var det obefintliga systemet helt omöjligt att förstå varför det blev rörigt värre. När man väl kom iland kom en kille från vårt hotell och hämtade oss med den klassiska moppetaxin. Tacksamt ändå. Hotellrummet var litet men dugligt. Det finns AC och en dusch med varmt och kallt vatten, i Thailand är det relativt hög standard har jag lärt mig nu. På ön kryllar det av svenskar, det kändes som en dålig repris av Rhodos från 2011 där det säljs både snus och finns barer som "Hållidej" och liknande. TUR att det bara blir två dagar här. Jag var så hungrig och grinig att jag kadtade mig in på det ställe som spg mest representabelt ut, Blooms café och brställde ett psr supergoda toasts. En Singha fick svalka. Eftersom det var sent på dagen och solen alltid går ner 18 30 så passade jag på att på egen hand ta en kall öl och bikini till Sunset beach. Jag var inte ensam om den idén. Hur som helst i hörnet av stranden kunde jag bada och min solfrossa blev värre. Huden brände samtidigt som jag frös värre än efter ett dopp i det svenska havet såhär års. Jag väntade otåligt på att solen gick ner så att jag kunde gå tillbaka till hotellet för en dusch och en snickers. Jag mumsade i nig min snickers medan jag läste min tyska bok. Därefter kröp jag ner i sängen för att "vila lite". Det slutade med att jag stens fram till 22.00. Då var det bara att borsta tänderna och fortsätta sova. Det gick ju såklart inte men jag lyssnade på ett avsnitt av framgångspodden och skrev med alla där hemma och sen lyckades jag sova tillslut.
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: