hansepansan.blogg.se

All you need is WIFI and a dream 💖

Thailand - Krabi Dag 12

Benen har bränt och smärtat ända sedan incheckning på The Noi Guesthouse igår. ACn blåste så starkt att jag fick rulla in hela mig (inklusive huvudet) i det tjocka täcket. Jag stendäckade vid en 18.00 och var därefter superpigg hela natten. Hotellet står för frukost och man får rejäla tallrikar och för min del blev det den amerikanska. Toasts, scrambled eggs, korv, bacon, orange juice och te. Stadigt om man jämför med mina två vanliga tostmacjor jag annars alltid startar dagen med. Om det är lyxigt någon morgon kanske jag har gurka på också, fint skall det vara! Eftersom Sunset Beach inte var något vidare satsade vi på Sunrise beach istället. I höjd med Andaman Resort är stranden fin och där gick det att sola och bada på ett tillfredsställande sätt. Dock är morgontrafiken med long tail båtarna hemsk! Man får se upp så att man inte blir överkörd. Vattnet är så klart att du ser varenda sten på botten och alla fiskar som sveper förbi. När det var dags för skuggan fick jag en privatkonsert av en spanjor som egentligen spelade massa fina sånger på en mandolin till sin flickvän. Men det var fint att sitta där i närheten och tjuvlyssna. Nu såhär 12 dagar in på en 15 dagar lång semester har jag tränat intensivt på att ha tråkigt. Hjärnan kompenserar med den ena affärscentrum efter den andra. Tänk vad kreativa vi blir om vi bara får ha tråkigt då och då! Ikväll blir det troligtvis middag på Bloom Café och därefter bara chill på hotellet.
Fortsättning: vi gick mycket riktigt till Blooms och jag åt världens godaste quesadillas, väl värda det höga priset och tog en liten (läs gigantisk) kanna med Earl Grey till. Efter det strosade vi längs med walking street som nu vaknat till liv. Det finns en riktigt mysig bar som jag hade kunnat tänka mig att prova i sällskap med min kärlek eller vänner.
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: