hansepansan.blogg.se

All you need is WIFI and a dream 💖

Thailand - Krabi Dag 5

Jag hade vaknat och känt mig betydligt mer frack än föregående morgon. Idag skulle jag äntligen ner på stranden och idag skulle jag öntligen äta frukost. Det rnda stället sol vst öppet var en reaggebar där flera andra avnjöt son frukost så jag slig mig ner. Dr hade givetvis inte toast eller svart te. En bananpannkaka och en chaite med konosnötsmjölk fixk det bli. Det var så sött att det var onöjligt att oressa ner mer än lite grenan av varje. Lade mig på söngen för stt se om det skulle bli ett nytt soy/diarremaraton. Smärtan var densamma men tack och lov utan några andra överraskningar. På stranden blev det en skuggplats hela dagen för min del. Jag har lärt mig nu att på första halvan utav dagen skall man bada, bada och åter bada för på den senare halvan finns inget vatten kvar på grund av tidvattnet. Så när vattnet var borta, skuggan och brisen inte räckte till för att kyla ner så fick jag bege mig uppåt för att ta en kall dusch. På den lilla vägen upp hade apmaffian tagit över. De var överallt! Dessutom förföljde de mig... otäcka typer om än dock söta! Några meter upp när jag trodde faran var över kommer en orm helt enorm och slingrar förbi mitt framför fötterna på mig. Hjälp! Alla hamnade har hamnat på film så jag känner mig som värsta naturfotografen. Efter två iskalla duschar (tur att det bara finns kallt vatten) gick jag ut för att reka vilken restaurang man bågar äta på ikväll. När jag hittat en som serverar vårrullar kände jag mig lättad. När jag väl kom dit för att slå mig ner och beställa säger hon som svar på min beställning "Sorry no have". WHAT!? Vad gör jag nu jag har alltid en A, B, C, D plan men inte denna gången. Tillslut tog jag en grön curry med grönsaker och ris. Jag petade i mig lite majs och morötter och hon frågade "Curry not good?" Jo, förutom att den smakar lika sött av kokosmjölken som min frukost gjorde... jag avrundade snabbt då myggorna höll på att äta upp mig och gick tillbaka till rummet.
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: