hansepansan.blogg.se

All you need is WIFI and a dream 💖

Thailand - Krabi Dag 7

Resans sjunde dag, lördag började vid 07.00 efter en orolig nattssömn. Jag gick till stranden för lite morgonyoga samt en promenad. Avverkade hela stranden och blev borta ett rejält tag. Läste att stranden är 3.8km lång. Avslutade med ett svalkande dopp. Efteråt väntade frukost och därefter strandhäng. Det var så varmt under dagen att min bikini brände mig, de små detaljerna i metall. Höll mig mest i skuggan och började läsa boken om Nike. Philip Knights framstår som en extrem tönt i jämförelse med Elon Musk men den är ändå intressant. Det händer inte så mycket mer på dagarna så får att få lite action gick jag hela vägen till piren och det enda lilla centrum som finns på ön. Köpte en present, såg att jag bokat boende på en ö i helt fel ände av Thailand infär näqta vecka (suck) och åt vårrullar eller "spin rolls" som dom kallar det. Restaurangen erbjöd gratis taxi tillbaka. Jag och en tant delade. Hennes son bor på ön permanent och tar hand om katterna. Oj, kan man leva på det? Hon blev avsläppt där och jag och farfar åkte till Season bungalow. Han var en utav alla i familjeföretaget med uppgiften att hämta och lämna kunderna på den avlånga ön. Blir helt varm när jag ser familybusiness på det sättet. Döttrarna serverade maten och mamman skötte ekonomin. Pappa var inkastare. Farfar frågade saker och var riktigt duktig på engelska vilket fick mig att tänka på lin egen farfar som också har blivit grym på det ytan att ens ha läst ett ord i skolan! Allt handlar om inställning. När jag kom till min bungalow var jag helt Slut och somnade. Dock skulle det inte ta många timmar innan partycrewet fullkomligt skrek ut sin lördagslycka. Jösses jag trodde jag hade kommit till ens lugn ö.
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: