hansepansan.blogg.se

All you need is WIFI and a dream 💖

Thailand - Krabi Dag 9

Börjar bli en vana att jag börjar skriva om vad som växt mig föregående natt. Den här natten var ju första i den nya bungalower som jag delade med min pappa. Den är betydligt bättre än den jag hade tidigare bland annat pga att jag inte blir attackerad av myror under täcket (peppar peppar) och för att den har AC. Men någon gång där på natten så började Papa springa runt och klaga på att det var iskallt i huset. Nåja, iskallt är det ju inte men det är den temperatur som ACN råkar vara inställd på. Han stängde av och efter det blev det kvalmigt och jag hade svårt att sova. 06.30 gick jag upp för min morgonritual. Alltid lika underbart att känna endorfinerna flöda efteråt. Vi hade lite photosession på stranden eftersom den är väldigt fin. Därefter har jag pressat. Har dock varit duktig på stranden smörja in mig så än så länge har jag mest blivit brun. Jag har spanat in st de har massage bredvid stranden och vi båda passade på att ta varsin massage. För mig blev det oljemassage denna gång, mest för att man blir extra brun när man solar efteråt hihi. Jag har ett sår kvar från ridningen på ena vaden och hon smörjde omsorgsfullt in det flertalet gånger under timmen. Men det hjälpte inte mig från att skrynkla ansiktet när hon gång på gång stoppade fingrarna i det. Summa kardemumma var det väldigt skönt och jag älskar när man kan blanda ögonen och höra havets vågor i en rytmisk melodi. Efter den var jag mer eller mindre färdig, somnade i solstolen. Sen är det som vanligt, middag i restaurangen medan solen går ner. Dock var vi och skaffade båtbiljetter med Tigerline till ön Koh Lipe som vi skall till på torsdag. När det var klart handlade vi vatten. Okej att det tar tid att vänja sig vid omställningen från svenska till engelska. Men min pappa pratar tyska med dom?! Bilder kommer när jag har lite mer stabilt nätverk, till samtliga inlägg! Hold on be strong.
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: