hansepansan.blogg.se

All you need is WIFI and a dream 💖

20°

Jaha så blev det 20 grader och strålande sol.. när man måste vara på jobbet. Jag var så deprimerad att jag inte kunde sjunga med i låtarna i bilen, var tvungen att köpa en godispåse på vägen och torka tårarna som nästan vällde över. 
Man går klistra på smiley och använda sina raster utomhus. Just nu läser jag en e-bok i mobilen vilket är smidigt syssla med solen värmer kinderna.

Britt, när du gör sommar vill jag vara med! Jag hann vara ute och sopa bort det sistagruset från stenläggningen, samla två fulla kärnor med löv från backen, kasta sten från gräsmattan ner bakom muren på uteplatsen, fläta upp lökarna som jag dragit upp ur landet och gosat med missarna såklart. Under tiden har jag lyssnat på två poddar, Alexander Pärleros och Odlarna Sara Bäckmo och Wätterfors(?). Rekommenderas!

Vi kan prata lite lök. Varför drog jag upp dom när dom såg så eländiga ut? För att bädden de växt i är för tät och näringsfattig samt alldeles för grund. Jag vill alltså gräva upp den gör att rensa bort sten, rötter fylla på med löv och annat sätt och  sedan fyll på med lite uppluckrad jord. Då blir det bättre nästa år. Jag försökte fly ihop lökarna så att de kan torka tillsammans och resultatet blev minst sagt komiskt.


Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: