hansepansan.blogg.se

All you need is WIFI and a dream 💖

Gurkfrossa!

Det som chockat mig allra mest under sommarens skörd är att gurkorna har levererat så otroligt mycket och länge. Jag vet inte om det är normalt kanske men för min del är det så kul att se att det kommer ett tiotal gurkor till som suger åt sig av nässelvattnet jag har hällt ut och hoppas att de får lite sol så att de kan växa sig fullstora.

Det skall bli kul att se hur andra omgången av lök blir. Jag är lite nyfiken på storleken på dem och funderar på att krafsa undan lite jord för att se efter. Jag har sett att blasten börjar vika sig och det är ett tecken på att de börjar bli klara. 

Jag och T har som mål i helgen att gräva ordentligt djup i grönsakslandet och mata maskarna med gamla tomatplantor och löv samt gräsklipp. Då är det näringsrikt och bra till nästa odlingssäsong! 

Mitt nästa huvudbry är huruvida man kan anlägga ett grönsaksland i en nedförsbacke. Jag tänker att i vårt blöta land kanske det är fördel eftersom solen ligger på där hela dygnet från tidig morgon till sen kväll, och vattnet har en chans att rinna undan utifall det kommer sådana skyfall dagligdags som nu.

Jag har börjat fundera på om jag också skall tillämpa någon slags växtföljd men är inte helt färdigtänkt där ännu. Tips mottages varmt!
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: