hansepansan.blogg.se

All you need is WIFI and a dream 💖

Österrike

Efter Ungern åkte vi tisdag morgon till Wien. Vi bokade en spontannatt där för att få uppleva staden. Vi promenerade till ett nöjesfält där vi fick lov att gå in gratis och därefter betala för de attraktioner vi ville åka. Ett spökhus och ett pariserhjul åkte vi och sedan åt vi god bockwurst och langos. 







Efter nöjesfältet gick vi mot Spanska ridskolan. Jag kikade in i stallet som ligger mitt i staden bredvid gigantiska museum och fina gatan. Häst och vagn tog runt turister i den mysiga staden. Vi gick tillbaka mot vårt hotell och satte oss på en Vapiano. Det blev lite Prosecco och en god lasagne för min del. 

Efter en natt i Wien åkte vi mot Steyr och Christkindlwirt Hotel. Det var betydligt mer lättparkerat än i Wien. Vi tog loss cyklarna och upplevde staden och den vackra floden som vi dessutom gjorde ett litet halvdopp i. Tom sprang till och med en vända! Vi shoppade lite pick nick och njöt av den ute i det fantastiska vädret. Vi hade två dagar bokat på detta hotell och vilket ställe! Den fyra rättersmiddagen som serverades var topp och gratis Prosecco till frukost var inte helt fel. Vi hade en wellnesshörna med två olika bastu och duschar. Vi körde på 3x 15min båda dagarna i 90°C. Det var skönt att ha lite balkonghäng efter den pärsen innan middagen startade 20.00. Perfekt avslut på semestern!










Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: