hansepansan.blogg.se

All you need is WIFI and a dream 💖

Produktiv

Igår var jag så sjukt effektiv jämfört med dagen innan. När jag kom hem började jag med att betala alla räkningar och bokföra alla utgifter och synka alla kalendrar samtidigt som jag tog en god fika. Just nu svämmsr frysen över med äpplemuffins och jag dricker helst svart te med apelsinsmak.

Efter det tog jag äntligen tag och sorterade alla instruktioner och papper som behövs till alla maskiner, möbler med mera. Även en huspärm med alla viktiga papper upprättades. Nu kan jag pusta ut! När detta var klart hängde jag den sista av två tvättar och bytte om för att gå ut. Katterna hade stökat ner huset och jag städade rent ordentligt och torkade upp då de hade spillt ut vatten på allting. Därefter gick vi tre ut och plockade löv i stora svarta sopsäckar. Tiger han klättrade mest i träd och Margot jagade pinnar som jag slängde iväg. Så söta! Det slog mig att de blivit riktigt stora nu. Förut var halsbandet katterna men nu bär katterna halsbanden. De är så duktiga med kattluckan och sköter nattsömnen utomordentligt trots att jag råkade glömma låsa in dom en natt. Vi har ju röv här så jag låser gärna om natten när de är så små. Sist sopade jag rent uteplatsen och skyfflade upp alla löv där samt slängde några tomatplantor. Snart ska jag plocka de sista tomaterna och kassera alla plantor. De skall grävas ner i odlingsbäddarna. 

När allting var fint så återstod bara de underbara rostmackorna med ett tjockt lager Bregott och ost samt medwurst. En kopp rent te får göra kroppen varm innan den slappnar av i sju timmar sömn. Idag är det fredag och jag känner mig förkyld och trött men jag slutar tidigt (12) och tänkte åka till Ullared för att shoppa lite bassaker jag behöver. Därefter blir det stor gotteppse frsmför ridsports-VM på svtplay!
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: