hansepansan.blogg.se

All you need is WIFI and a dream 💖

Sjukstuga

God förmiddag!

Jag har motvilligt stannar hemma från jobbet idag då jag har åkt på världens förkylning. Hög feber, snorig näsa och hosta. Fy fan! Detta började redan i söndagskväll med halsont men jag vägrade låta det påverka mig. I söndags efter att jag lämnat älskling på Landvetter så grejade jag här hemma. Slängde flera plantor som gjort sitt. Flyttade de tomatplantorna som eventuellt har en chans att ge mogna tomater innan säsongen är slut och plockade sten och sågade ner träd. 

Det störande trädet är borta!

I lördags grillade jag och T och solnedgången är alltid så himla fin här uppe men! Det stod ett jäkla träd och skymde en del av den... Jag muttrade lite grann och igår när jag ändå hade sekatören framme tog jag med fogsvansen och gjorde några snabba ryck och vips så var även det trädet borta. 

En trött Tiger efter mycket nya intryck. De båda somnade ge trots en högljudd radio samt en massa ljud från mig, pappa och farfar.


Första gången utomhus!

Elskåpet har fått en ny finre plats. Kommer ni ihåg hur det såg ut innan?

Katterna fick sin lucka installerad i förrådet och har bott där sedan i söndags. När jag är hemma får de springa runt precis hur de vill men de tar verkligen in världen centimeter för centimeter. Nu har de väl kommit cirka fem meter utanför förrådet och jag tryckte igenom Tiger i kattluckan. Han var inte så förtjust kan jag säga! 

All tvätt och all städning som det innebär att flytta ut katterna var fasiken inte rolig. Jag kände mig ju redan krasslig i söndags och jag är glad att jag gjorde så mycket där och då. Igår var det en pärs att bara vika ihop tvätten mellan alla hostningar och febervarma snordroppar. Jag vet det låter äckligt men så är det. Så nu skall jag se om jag kan fortsätta plöja de fem böcker jag lånat om gödsling, odling och allt där emellan. Kan också tipsa om Sara Bäckmo på Youtube!






Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: