hansepansan.blogg.se

All you need is WIFI and a dream 💖

Vad hände med valet?!

Ok. Vi alla väntade på ett valresultat men ingenting kom. Idag är det onsdag och utlandsrösterna skall komma och räknas. Vem skall leda vårt Sverige egentligen? Ska man behöva köpa en bensinbil för att ta sig till arbetet och ställa in alla flygresor pga sjukt höga skatter? Ska man försöka fly fort till Tyskland där det är GRATIS att gå till läkaren när man är sjuk? Där man faktiskt får träffa en läkare och inte som här där man kan dö innan man får träffa en utav dem. Många frågor såhär på en onsdag...

Jag har denna vecka i princip enbart pluggat innan jag har åkt till jobbet på eftermiddagen. Böckerna gick snabbt att läsa ut och nu har jag påbörjat sammanfattningen som skall skrivas om dem. De tre första uppgifterna är redan klara. Rivstart i min distansutbildning måste jag säga! På måndag åker jag till Östersund för att vara på skolan under den första obligatoriska träffen. Flyg är ju mer eller mindre vardag för mig (oss) nu men det är ändå lite som skall fixas innan med hotellbokning, förboka parkering osv. 

Idag var jag tvungen att först sova ut eftersom jag var helt sjukt trött. Hade somnat på rygg med en vetekudde över magen och jag vaknade på rygg med en kall vetekudde över magen. Så jag unnade mig sovmorgon till 9.30. Därefter fick jag åka och handla eftersom så gott som hela kylen var tom! Basvaror inhandlades och jag har många spännande recept som jag vill prova från Skillnadens skörd och Skillnadens trädgård skrivna av Sara Bäckmo. Så när min sista inlämningsuppgift är klar och Tom har varit här i helgen så lovar jag smarriga bilder och blogginlägg!




Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: