hansepansan.blogg.se

All you need is WIFI and a dream 💖

Topp fem värsta flygplatserna!

Jag är ute och flänger var och varannan helg och tyvärr går allting inte jättesmidigt varje gång jag skall flyga någonstans. Med den erfarenhet jag har nu tänkte jag lista mina topp fem värsta flygplatser..!
 
 
 
5. Paris. Här tänker personalen knappt lyfta blicken när du passerar säkerhetskontrollen. Det verkar som att personalen där är av bättre börd än andra. Frågar du något får du ett svar på franska. Även om frågan ställdes på engelska...
4. John F Kennedy Airport New York. Det är verkligen läskigt att anlända till den här flygplatsen. Utfrågningar vid passkontrollen, konstiga maskiner där man skall fylla i uppgifter och bli fotad. Köer som slingrar sig fullt med nervösa personer inför diverse kontroller. Stämningen känns nästan hotfull här.
3. Bryssel Airport. Bryssel, Bryssel, Bryssel... Var ska jag börja? Med en till synes fräsch flygplats men där toaletterna luktar äckligt och är ostädade...? Där personalen ALLTID är i strejk? Ett tips är att om du undviker alla typer av mellanlandningar i Bryssel. Då är det störst chans att du når din destination.
2. Bangkok International Airport. Det kanske inte är så konstigt att denna flygplats är näst värst. Det är så många människor i omlopp på den här flygplatsen. Den är ENORM och du behöver hålla koll på skyltar och tillhörigheter. Att alla turister är lika vilsna beror helt enkelt på den dåliga skyltningen och onaturliga flödena inne på flygplatsen. Det bildas en propp där alla turister behöver fylla i "departurecard". Förbered dig på att ha med penna nära till hands och att fylla i uppgifter såsom jobbtitel, vistelseadress och flightnummer. På en extremt liten pappersyta.
1. Berlin Tegel. Vinnaren är Tegel! Den här flygplatsen har en gammal del som används av mycket inrikesflyg och större flygbolag. Sen finns helvetet, terminal C, lågprisflygstermianlen. Den är så dåligt strukturerad. Eller vänta, den är INTE strukturerad överhuvudtaget. Var beredd på att stå i kö till säkerhetskontroll minst en och en halv timma. Därefter har du en lång väg att gå till din gate, Mest troligtvis. 
 
 
 
 
 
Lycka till med era resor! Förresten, har ni någon mardrömsflygplats?</div
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: