hansepansan.blogg.se

All you need is WIFI and a dream 💖

Gift for me!

Har ni köpt julklapp till er själva?

Jag handlade lite förbrukningsgrejer som dock inte kommit ännu, batteri till min robotdammsugare och toner till skrivare etc. Sedan hade de rea på Odla och jag gav mig en julklapp på en hundralapp. Fröerna kom igår! Lyckan är total..! 

Det är tre rader och raden från vänster skall odlas i det nya grönsakslandet tillsammans med potatis, lök, morötter och pumpa. Mittenraden skall in i växthus, krukor och pallkragar tillsammans med basilika och lite annat. Sista raden till höger skall växa i det lilla grönsakslandet. Tanken är att jag ska ha plantor som övervintrar där. De som står sig bra är grönkål, palsternacka, mache (vintersallad) och mangold. Jag är så spänd på detta odlaråret. Hur kommer vädret bli? Kommer mitt förarbete räcka för att få stora och goda grönsaker? Kommer jag äta det jag odlar?





Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: