hansepansan.blogg.se

All you need is WIFI and a dream 💖

Week 3 mode


Hej! I'm back! 

Vart har du varit? Jo, i Tyskland! När skrev jag ens här senast? Tar en liten paus för att kolla det...
Det var i torsdags senast ser jag, dagarna går sjukt fort! Jag är skolfri tills torsdag denna vecka och försöker läsa annat än kurslitteratur och knåpa på affärsidéer. Min hjärna spricker av kreativitet! Tänk för ett år sedan då var hjärnan mos och så långt ifrån kreativt tänkande. Ett kvitto på att mitt val att ändra om i arbetssituationen var korrekt! 

Hur som helst jag åkte fredag eftermiddag till Berlin med en mellanlandning i Stockholm och var framme 21.00 på pricken. Vi åt en hamburgare och ett jättelass pommes på Gotham på Grünbergerstraße. De har tyvärr bytt ägare och det är mer italienskt nu. Hamburgare på italienskt vis fungerar inte lika bra men klart att det var gott! Förut var det nästan farligt gott så det kanske var bra att italienaren tonade ner det lite grann. Förresten, måste berätta. När vi satt vid vårt stammisbord längst in så gick vad jag tror var sonen in på toaletten som ligger bredvid och efter ett tag STANK det marijuana. Han kom ut med ögon som tefat. Bara i Berlin? 

På lördag var vi uppe tidigt för att hinna med morgonyoga, köpa saker på marknaden och köpa lite nytt för våra presentkort på skönhetskedjan Douglas innan vi åkte till landet där hans föräldrar bor. Det är Slachtfest (slaktfest) där nu och det serverades råbiff fresh from the pig. Jag åt salami kan jag säga. Rått är inte för mig! Den här slaktfesten är tradition. När familjens gris slaktas vilket tar hela veckan så samlas alla och äter olika bitar under helgen. På söndagen efter att vi staplat ved i källaren åt vi schnitzel från samma gris. 250kg vägde hon och hade knappt något fett. Andra bästa grisen de någonsin sett så dom!

Söndag eftermiddag var vi tillbaka i Berlin och vi kollade lite filmer på Netflix och lagade goda strammermax (se sista bilden). Vi bokade faktiskt en resa också. Presenterar resmål och upplägg snart...
 





Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: