hansepansan.blogg.se

All you need is WIFI and a dream 💖

Hjärtklappning

I skrivande stund är jag helt slut, utpumpad, dödstrött. Samtidigt ligger jag klarvaken i min säng och försöker andas i en fyrkant. Hjärtat vill inte sluta rusa.

Hjärtklappningen har hållit igång mer eller mindre sedan i helgen. Den kommande tentamen ihop med för mycket flängande och för korta lässtunder orsakar hjärtats vilda kamp inne i bröstet. 

Idag tvingade jag mig upp efter sex timmars sömn för att få mer tid att studera under dagen. Ett antal koppar kolsvart te senare var det ganska bra fart på hjärnan. Och blåsan. Instuderingsfrågorna är avbetade sånär inpå de allra sista och projektarbetet har fått en tydlig riktning där metoddelen börjar utarma sig ur den djungel som olika procesmognadsverktyg utgör. Låter det rörigt? Tro mig, det är rörigt. För att inte nämna stressigt..! 

Återhämtning är A&O. På måndag när tentamen är avlagd skall jag 
  1. Andas
  2. Ge mig själv beröm
  3. Kolla på "Leaving Neverland" 
  4. Kolla på "Black mirror" ett avsnitt
  5. Tillåta mig själv att gå mina dagliga promenader igen (fick dra in på detta för att få mer studietid.
  6. Börja med projektarbetet igen
Det är väldigt enkelt ut stå ut när alla dessa belöningar väntar mig vid väl utfört arbete. Med tanke på arbete, idag hela dagen har det varit KAOS och jag kände mig ungefär som på bilden min kollega avbildade.

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: