hansepansan.blogg.se

All you need is WIFI and a dream 💖

Stammis hos polisen

Här är polisens stammis nr 1! Jag vet helt ärligt inte hur länge jag har pratat med på polisen nu. Igår fick jag gå in på er rum med ett stationbefäl för att få hjälp med mitt ärende.

Inne på det där rummet var faktiskt första gången som jag kände att någon verkligen försökte hjälpa mig. De flesta vill bara bolla vidare mig och säga att någon annan skall ta hand om ärendet. Fastklämd mellan flera olika "stuprörsorganisationer". Det är väldigt lägligt eftersom jag läser om funktionsorienterade vs processorienterade organisationer nu. Jag är den typiska kunden som kommer i kläm på grund av att "alla gör sitt jobb och det är problemet". 

På mig utveckla resonemanget, har du hört på ditt jobb "Det är är inte mitt jobb"? När alla ser att vi inte kan tillfredsställa ett kundbehov men ingen har i uppgift att drivs arbetet hela vägen fram? "Jag gör bara mitt jobb." I en processorienterad organisation uppfyller man ett kundbehov. Processen från "stöld till upprättelse" i mitt fall hade inbegripit personer som arbetat med processen att tillgodofylla mitt behov som kund. Ytterst intressant om ni frågar mig.

Nu skall jag vakta klockan och ringa nästa polistjänsteman för att få upprättelse med den här parkeringsböter utfärdad på ett helt felaktigt sätt. See you soon!

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: