hansepansan.blogg.se

All you need is WIFI and a dream 💖

Tenta-måndag

Nu har jag verkligen blivt av med den värsta stressen på länge. Tentaplugg samtidigt som jag har varit krasslig, arbetat och flängt fram och tillbaka till Berlin tre helger på en månad.

Sjöfrukter i choklad, om inte det är belöning...

Jag passade på att belöna mitt flitiga tentaplugg med att inhandla god mat och godis. Kollade på "Leaving Neverland" första avsnittet. Det var fruktansvärt och surrealistiskt. Det är en viktig historia de har att berätta så det är synd att den var lite seg bitvis.


Regnet avtog vid 13-tiden och jag skyndade mig ut för en promenad. Älskar att promenera och lyssna på mina favoritpodcasts. Framgångspodden, Skillnadens, När livet händer. Jag ville verkligen passa på att vara utomhus när det är vår i luften. Stormen i söndags hade kastat omkring mina olika krukor och fiberdukar/nät som skyddar mina frösådder. Jag lyfter ju aldrig på dem men gud nu har det börjat  växa därunder! I den här pallkrage har jag odlat olika spenat, vintersallad och något mer som jag glömt av. När risken för minus är över kommer jag börja vattna med gödselvatten för att kicka igång och öka tempot på plantorna.


Jag läste även i Farbrorgröns Facebook-grupp att träden med fördel kan borstas om de ser y såhär som mitt äppleträd gör. Jag tog en skurborste och gick loss. Margot jagade den så det svåraste var att få bort trädet utan att ha en katt hängande i handskarna.


Färdigborstat äppleträd och en Margot som hoppar upp och ner i trädet under trädvården

En sista grej, det är lätt att bli religiös med sånna här solnedgångar..!

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: