hansepansan.blogg.se

All you need is WIFI and a dream 💖

Skördetider

Alltså det här med att odla själv är ju så roligt. Mina drömmar nu är en jordfräs, ett självplocksland av jordgubbar och givetvis lite mer välplanerad odling i lilla grönsakslandet. Gurkplantorna skall jag ställa i krukor runt huset alt. I växthuset, sparris och persilja skall odlas tillsammans med gullök och charlottenlök och majs. Två pallkragar med sallad precis som iår och några tomatplantor. Jag skall även prova att göra en snabbädd där jag odlar potatis och purjolök. Nu har jag lärt mig hur man gör och att man skall gödsla ordentligt med tex. nässelvatten. Hästbajset har också fungerat bra som gödsel. Så nu när man inte gar häst längre så får man leta efter hästskit.... Livet är bra konstigt! Dagens skörd:
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: