hansepansan.blogg.se

All you need is WIFI and a dream 💖

Fästingar

Det har varit lite busy hela förmiddagen.... busy med vadå? Det undrar jag också. Jag hade väldigt svårt att vakna imorse. Trots att jag gnuggade ögonen så gick dom inte upp. Satt säkert fem minuter på sängkanten och undrade vem jag är och vart jag ska. Därefter morgonyoga och fixa iordning mig till min förfäran såg jag en svart prick i ena armhålan. Det har fastnat ludd i deodoranten tänkte jag. Men det åkte inte bort. Vid närmare undersökning var det en fästing!!!!! SÅ ÄCKLIGT! Jag hade ju ett bett i huvudet för två somrar sedan och jag fick dommingar i ansiktet, nervsmärtor i halsen och strålande huvudvärk över ögat. Hårbottnen var röd och svullen. Usch, vill inte ha en till penicillinkur. Igår var jag ute och grejade i trädgården som ni kommer se på bilderna nedan och när jag var och hämtade en färsk hästblaja som grannens häst precis lagt i det höga gräset så tror jag att jag fick den här lilla vännen i armhålan. Jag duschade helt frenetiskt efteråt och ändå har en liten rackare fastnat. Idag skall jag verkligen sanera håret för jag är så nojig att bli biten igen. Jag började gårdagen med att rensa hela förrådet som blivit kaos efter alla dagar med arbete och så mycket extraverktyg och material som är inslängt där nu. När det var klart tog jag två kärror med fogsand som jag sopade ner mellan stenarna på uteplatsen. Dock fick jag bära bort alla mursten som blivit över (räknemiss av mig) och placera dom där jag tror att dom är minst iväg och närmst nästa projekt där de behövs. Så nu är uteplatsen sopad och jag inväntar regn för att det skall sippra ner ordentligt och bli stabilt. Därför fyller jag på igen. Sedan planterade jag om alla tomater så att de fick mer näringsrik jord och en bra kruka att växa i.
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: