hansepansan.blogg.se

All you need is WIFI and a dream 💖

Snooza

Jag har inte postat mitt morgoninlägg idag. Kanske ingen som märkte det? Haha! Igårkväll fotade jag och hade massor med inspiration men så tänkte jag bäst att jag sover direkt av stress jag orkar upp när klocka ringer 07.00 imorgon. Morgoninlägg en driver jag ändå alltid vid frukosten. Jag vaknade 04.39 och fick gå på toa. Min kropp är inställd på detta nu. Jag brukar vara klar med min morgonyoga den tiden. Jag lade mig igen och snoozade igenom varenda nytt larm fram till 08.20. Då fick jag skynda mig att göra yoga (kontraproduktivt?) och slänger i mig en bullefrukost när pappa och farfar redan var här. Får så dåligt samvete över att springa in i huset och för att borsta tänderna eller hänga tvätt medan de andra krigar på därute i stekhettan. Det har förövrigt varit över 30° här hela dagen. Är det 4 veckor som vädret har varit såhär nu? Jag kan absolut vänja mig vid detta, medelhavsklimat. Vi hade fokus på att lägga stenen på framsidan idag. Det var lite trixigt i början att få till lutningen. Därefter gick det som smort, tror vi kunde slänga bort sju pallar från framsidan och få ytan ledig inför resterande arbeten. Mamma var också snäll och kom och putsade/skrapade mina fönster. Nu är de så rena och fina, inte en enda färgprick kvar! Hon gav växterna lite spa också. Farmor kom med drickor för att vi inte skulle få vätskebrist. Vilken familj jag har! Så nu är muren helt klar på uteplatsen✔ stenläggning höger om entrén är 90% klar ✔ och jag har börjat sopa ner fogsand mellan plattorna på uteplatsen så snart är den fogad och klar också. Nu är min kropp helt ledbruten. Jag har ätit en supergod hamburgare med egenodlad sallad ihop med klyftpotatis och ajvar. Smarr!
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: