hansepansan.blogg.se

All you need is WIFI and a dream 💖

Spontanitet

Igår efter jobbet tänkte jag att nä nu har det blivit såpass "kallt" dvs 25grader så då får man gå in istället för att vara ute hela dagarna så jag åkte raka vägen till Ge-kås i ullared med ett stopp på donken för att köpa två cheeseburgers och en liten chokladmilkshake. Jag tappade min lunch på golvet så jag var rätt av hungrig kan man säga.... Jag var framme ca 17 och der var verkligen inte trångt. Jag unnade mig att strosa runt lite grann. I vanliga fall kör jag igenom hela varuhuset på en dryg timma. Nu tog det kanske 2-2,5h. Blev inte så jättemycket men blev sådana saker som jag verkligen behöver för att komma vidare. T.ex. gardinstång och planteringskrukor. Jag hörde av min till Banane som bor i närheten och hon ville verkligen ha spontanbesök då hon var gräsänka. Jag åkte dit och var väl där ca 20. Vi strosade runt på markerna och hälsade på alla djuren. Därefter blev det lite mys inomhus. Jag fick låna nattröja och tandborste hade jag faktiskt i min väska. Alltid redo för spontana aktiviteter! Läs mer om min planerade spontanitet som min kollega brukar säga i ett annat inlägg. Imorse vid 9 begav jag mig hemåt för att hinna duscha och byta kläder innan det bar av till Rosis och hennes två små busungar. Vi fikade och catchade up och bestämde genast en preliminär tid för husesyn här också. Var faktiskt första gången jag såg deras nya hus. Älskar att alla blivit vuxna och har stora fina hus eller bostadsrätter som man kan besöka och inspireras av. Jag har därefter varit inne hela dagen och äntligen packat upp påsarna med alla grejer. Nu har jag även ordnat kontoret så att där hänger gardiner och är lite mer strukturerat än innan. Jag älskar struktur ♡ jag fick dock en gräslig huvudvärk nu så jag fick laga en äggröra med massvis med sallad från trädgården. Nu skall jag strax packa väskan inför imorgon.
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: