hansepansan.blogg.se

All you need is WIFI and a dream 💖

Strömavbrott

Igårkväll fick jag en rejäl "baksmälla" inte av fylla utan av för mycket arbete, sol (kan man ens få för mycket?!) Och för lite vätska. Jag lyssnade in kroppen och drog ner till halvdant under efteriddagen och kvällen. Hade ett långt samtal med min älskling och när jag varredo att sova blev jag nostalgisk och började bläddra igenom jilder på mobilen. Jag ser hur lampan släcks. Va? Den är ju helt ny! Inte kan den vara trasig redan!! Jag tänker på alla förberedelser staten vill att man skall görautifall det blir krig. Jag har gjort noll. Bannar mig själv när jag inte hittar något fel i elskåpet. Går ut för att titta i det stora elskåpet. Hittar inte nyckeln. Letar överallt. Ringer samtal. Ser hur batterinivån sju ker dramatiskt på min fina men totalt värdelösa telefon. Helvete! Tar förnuftet till fånga och surfar in på elevens hemsida. En pågående störning i lindome just nu. Beräknad klart 00.30. Puh! Då kommer min mobil laddas och jag kommer vakna av alarmet. Note to self: börja förbereda knöt kriget, köp en powervank och hitta nyckeln till elskåpet. Köp också en extra ficklampa samt vanlig väckarklocka. Man kan ju inte lmslås bara för att elen försvinner ene liten stund?!
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: