hansepansan.blogg.se

All you need is WIFI and a dream 💖

Lite eftermiddagsjobb

Igår efter arbetet högg jag av en bit av min vetelängd och den var helt ok. Men jag skall prova ett annat degrecept nästa gång. Jag vill ha en fluffig kardemumma deg. Tips på recept? Hur som helst jag byggde ett par lager till på muren och fick lämna hörnen eftersom där krävs det att man kapar sten. Det får pappa göra. Den övre raden skall limmas och det började regna så jag fick avvakta med den också. Däremot kunde jag fylla på med drängrus och därefter bergskross. Närmst muren skall det vara ca 15cm dräneringsgrus så att vattnet rinner ner till dräneringsröret i marken och leds undan. Risken är annars att vattnet fryser på vintern och spränger sönder muren. Bergskrosset är fylle för att muren skall få mottryck. Idag fortsätter jag tänkte jag.
där jag står och fotograferar kommer det att bli en framtida rabatt. Kanske med murgröna i?
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: